diumenge, 4 d’octubre del 2009

" Mi última dieta", el sobrepès no és una qüestió de calòries?

Coneixeu " Mi última dieta" ? Podeu donar una ullada a l'enllaç i conèixer què és.

Resumint, afirmen que la raó per la qual ens engreixem ,SEMPRE, és un problema metabòlic i no per un desequilibri entre el consum i despesa energètica ( el que mengem i el que gastem amb l'activitat física).

Proposen un tractament basat en els aliments i les seves combinacions, sense pastilles ni batuts.
Diuen es poden arribar a perdre entre 7 i 12 quilograms al mes.
El tractament costa uns 800€ i asseguren que amb aquest s'arregla el suposat problema metabòlic i no es torna a recuperar el pes. Bé, aquí cal llegir amb deteniment "les condicions de la garantia".

He buscat en els llibres de dietoteràpia i Nutrició les causes conegudes de l'obesitat i de la tendència al sobrepès.
No existeix una causa única que expliqui el sobrepès i l'obesitat, hi intervenen tant factors hereditaris com ambientals.
En la majoria de casos, es parla com a causes més probables de l'obesitat i el seu augment en la població adulta i infantil , d'un excés calòric de la dieta, de l'augment del sedentarisme i d'hàbits alimentaris erronis , principalment.

També recomanen una pèrdua de pes lenta i progressiva d'entre 0,5 i 1 quilogram al mes. És correcte doncs la pèrdua de pes que ens proposen?

La meva opinió és que el sistema de " Mi última dieta" es basi molt probablement en una dieta saludable que d'alguna manera redueix el consum calòric alhora que reestructura els àpats en 5-6 diaris. I augmenta el consum de fruita i verdura en detriment d'aliments més calòrics.


I segurament, les condicions de garantia de no recuperació de pes, inclouen mantenir una dieta d'aquestes característiques de manera habitual i practicar algun tipus d'activitat física.
Seguiré " investigant" sobre aquests trastorns metabòlics a veure si trobo els motius que suposadament ens porten al sobrepès. De moment però, seguiré recomanant demanar consell als professionals de la dietètica i la nutrició

1 comentari:

  1. acabo de llegir el seu comentari, realment, no podría dir
    amcertesa, si el problema pot esser metabol·lic, o d'algún
    altre problema, fisiologic, con hereditari, Jo li explicaré el
    meu propi, fa 6 anys em varen tenir d'operar del colón,
    pero tenia de baixar 10 kg. de pès,
    Els vaig baixar desprès d'un añy, fent una dieta estrica,
    jo diria super estricta, em varen operar, sortosamente
    la operació va anar molt bé, i a dia d'avui, ja no he
    tingut cap problema.
    EL QUE LI VULL EXPLICAR ES EL SEGUENT; JO SEMPRE DE JOVENETA I FINS ELS 18 ANYS, PESABA
    CON A COSA NORMAL UNS 47-50 KG. MEDIA 1'57 D'ALÇADA, ES A DIR ESTABA SUPER PRIMA, TALLA 36 APROXIMADAMENT 0 38 DEPENENT, LA MEVA MARE EM COSIA A VITAMINES, QUANT VAIG ACOMPLIR 18 ANYS EL ME CÒS VA FER UN TOMB, I VAIG COMENÇAR A AGAFAR PES, EL METGE VA CULPAR A LA MEVA MARE DE LES VITAMINES, LI VA
    DIR QUE SI JO ESTABA BÉ EL FET D'ESTAR PRIMA NO
    ERA SINONIM D'ENFERMETAT, QUE TENIA UN VOLUM D'OSSOS MOLT GRAN I QUE JO SERIA UNA PERSONA
    QUE M'HAURIA DE CUIDAR SEMPRE, EL NOM DEL METGE ERA: VICENTE PUERTO MESA
    LA VA ENCERTAR DE PLÉ
    PENSO QUE ABANS DE DONAR CUALSEVOL MEDICAMENT PER ENGREIXAR O APRIMAR, S'AHURIA
    DE FER UN ESTUDI ANTROPOLÒGIC DE LA PERSONA
    I OBRAR EN CONSECUÈNCIA ARA TINC 64 AÑYS, ES
    POT IMAGINAR QUINA TORTURA TOTA LA VIDA, TOTAL PER NO ESTAR (GORDA) QUE NOMÈS QUEDÈS
    EN PLENETA, QUINES FALSEDATS, I QUINS PATIMENTS, S'HAURIA DE SER MES FORMALS, DONS
    NO TAN SOLS ES JUGA AMB ELS SENTIMENTS DE LES
    PERSONES, LES MATEIXES PERSONES PSICOLÒGICAMENT QUEDEM TOCADES DE PER VIDA,
    NO S'HAN DE MIRAR LES MODES, LA SALUT ES EL
    PRIMER PÀS, DESPRÈS LA GENT PARLA D'ANOREREXIA O DE BULIMIA, ESTAN COMPLETAMENT BOXOS. TOTAL PER CUATRE MODISTOS AFEMINATS QUE SON QUI MARQUEN LES
    REGLES DE LA MODA ¿I LAS DE LA SALUT QUI LES
    MARCA?

    ResponElimina