dissabte, 7 de novembre del 2009

Nutrició, alimentació i confusió

Ningú qüestionaria el fet que cardiòleg tractés i fes el seguiment d'una persona que ha patit un infart. Tampoc tindríem cap dilema a l'hora de buscar un professional que fes el seguiment d'un embaràs. Evidentment acudiríem a un ginecòleg, no?

Per alguna raó, el tema de l'alimentació, dietes, programes de pèrdua de pes entre altres no segueix la mateixa lògica de raonament.

Ja s'ha parlat d'aquest tema en altres entrades del bloc. En el seu moment, es va denunciar el comentari d'una periodista en un programa de premsa rosa d'un canal de televisió. Qualsevol persona introduïda en el tema de les dietes( encara que només sigui perquè han seguit dietes a títol personal) s'atreveix a opinar de temes sobre nutrició. Qualsevol persona s'atreviria a proposar un tractament per evitar isquèmia a les artèries coronàries amb tanta tranquil.litat? No ho crec.

L'obesitat ja ha estat considerada com epidèmia. S'estén ràpidament i les actuacions estatals fins al moment no han mostrat ser efectives com seria desitjable. Per tant, el tema de l'alimentació i , sobretot, dels mals hàbits alimentaris de les societats modernes és tant seriós com altres malalties o trastorns. És més , està demostrat àmpliament que la dieta té molta influència en la prevenció de malalties tan serioses com els infarts, la diabetes, etc...

Si estem d'acord amb tot això, reflexionem un moment. Preguntem-nos perquè avui en dia ens trobem amb publicitats de programes nutricionals ofertats per psicòlegs ? Trobaríem normal que un cardiòleg s'anunciés per operar cataractes? A que no?

No deixem que per manca d'un col.legi professional consolidat ens prenguin el que és nostre.

Els dietistes nutricionistes són per l'alimentació i la nutrició el que els ginecòlegs per les parteres i la salut perinatal : indispensables....

3 comentaris:

  1. Es interesante tu página y tu preocupación por la salud y el bienestar común. También es interesante que te preocupes por que los profesionistas se dediquen a trabajar en su área. Pero sería más interesante, que antes de hacer una publicación o hablar de determinados grupo que comparten el mismo interés que tu, investigaras de quien estás hablando y cuál es su profesión. Si en realidad te importa la gente y no solo te preocupas por desvirtuar el trabajo que hacen los demás.

    ResponElimina
  2. Anónimo
    no creo haber desvirtuado ningún grupo. Y por supuesto, no es mi interés.
    Mi interés es,sobretodo, dar importancia a unos profesionales con titulacion universitaria y hacer notar que , por esa misma formación, deberian ser los que llevaran la batuta de temas relacionados con su profesión.

    No publico nada sin antes asegurarme bien de lo que digo. A veces, hay un "si" condicionando mis argumentos.Como ha sido este caso.( No en este artículo, sinó en el facebook. Porqué supongo que esta acusación de desvirtuar viene del comentario en mi página en el facebook)
    Creo que el problema que tu tienes con esta entrada no se refiere a un grupo( que aunque tuviera los mismos intereses, no tendria la capacitación profesional para actuar en segun que areas)porquè entre otras muchas cosas aquí no se acusa a ninguno.

    ResponElimina
  3. En esta entrada se acusa el intrusismo en el area de la nutrición y la alimentación. Y, aunque no venga al caso ,los intereses económicos de algunos grupos de profesionales que ,aún actuando en pro del bien comun, marcan y mucho la situación de los profesionales de la nutrición y la dietética.
    Quada mucho por hacer y el hecho de que no haya un colegio profesional deja al colectivo a merced de otros.

    ResponElimina